UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 18. novembra 2016

Čokoládová kocka


Ahojte priatelia, prednedávnom som videla na FB v malom krátkom videu, skvelú vychytávku  na  jednoduchú čokoládovo-šľahačkovú plnku a samozrejme som to musela hneď vyskúšať. 
Rozmýšľala som aké cesto k tomu upiecť a rozhodla som sa pre toto neskutočne jemné, šťavnaté čokoládovo-jablkové cesto, ktoré úplne zbožňujem. Nakoniec z toho vznikol tento úžasný šťavnatý zákusok, plný čokoládovéj chuti. Zákusok je navyše veľmi rýchly a nenáročný na prípravu, čo je pre mňa niekedy dosť podstatné.
Určite mi dajte do komentárov pod receptom vedieť, či  ste ho skúsili upiecť a ako vám chutil, pretože nám chutil naozaj neskutočne :)



cesto:


100 g Hera maslova

250 g kryštálový cukor

3 vajcia

250 g polohrubá múka

1 prášok do pečiva

40 g kakaa

3 nastrúhané jablká, celková váha nastrúhaných jabĺk je cca 330 g 

50 ml mlieka



postup:



1.
Heru vymiešame s cukrom do peny, hera musí mať minimálne izbovú teplotu.
Postupne pridávame vajcia a dôkladne prešľáhame.

2.
Pridáme nastrúhané jablka




a premiešame. Ďalej po častiach pridáme preosiaté a spolu zmiešané suché prísady, čiže múku, kakao a prášok do pečiva. Nakoniec pridáme mlieko a dôkladne prešľahame.



3.
Cesto rozotrieme na plech vystlaný mastným papierom. Veľkosť plechu 32 x 22, ale môžte aj použiť aj trocha väčší.

4.
Pečieme pri teplote 180 °C asi 30 minút.

5.
Po vychladnutí natrieme čokoládovou šľahačkou.




čokoládová šľahačka:


2 x 250 ml  33% smotany, čiže pol litra
2 kopcovité lyžice práškového cukru
2 stužovače do šľahačky
1 balíček  25 g čokoládovy nápoj v prášku

Smotanu vyšľaháme s cukrom, asi v polovici šľahania pridáme stužovač do šľahačky a došľaháme.
Smotany šľahám každú zvlášť a potom ich spojím. Nakoniec vsypeme čokoládový prášok



a ešte trocha prešľaháme.





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.