UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 17. júna 2016

Jemný tvarohový mrežovník s broskyňami





Veľmi jemný a krehučký koláč zo šťavnatou tvarohovou plnkou, vhodný na každú príležitosť, či už slávnostnejšiu alebo aj k posedeniu pri grilovačke. Je jednoduchý a nenáročný na prípravu, čo sa týka ovocia to môžte použiť akékoľvek alebo ho aj kľudne vynechať.



cesto:


1/2 kg polohrubej múky

200 g práškový cukor

1 Heru alebo maslo (250 g)

2 vajcia

1 prášok do pečiva

1 vanilkový cukor



1.

Z uvedených surovín spracujeme cesto.

                              
2.
Cesto si rozdelíme na polovicu. Jednu polovicu si dáme na vymastený a múkou posypaný plech. Rukou, alebo silikónovým valčekom si cesto rovnomerne roztlačíme na celý plech.
Cesto si môžte rozvaľkať aj na podložke a potom ho preniesť na plech, ale ja to tak nerobím. Veľkosť plechu je 36x26 cm.

 
3.
Pripravíme si plnku.



plnka:


500 g mäkkého tvarohu vo vaničke

250 g hrudkového tvarohu

1 kyslá smotana 200 g

100 g práškového cukru

1 vajce

štipka soli

vanilkový cukor alebo esencia

čerstvé broskyne alebo iné ovocie



Tvarohy si zmiešame s cukrom, pridáme kyslú smotanu, žĺtok a premiešame. Ďalej pridáme bielok, ktorý sme vyšľahali so štipkou soli



a premiešame.



4.
Na cesto rozotrieme tvarohovú plnku a poukladáme nakrájané broskyne.




5.
Z druhej polovice cesta si našúľame pásiky, hrubé asi 1 centimeter a ukladáme na plnku.



Koláč vložíme do vyhriatej rúry a pečieme pri 180°C asi 40 minút.


15 komentárov:

  1. Toto je velmi dobrý koláč,já ho mám ráda s meruňkami a pokud budou zítra pěkné v obchodě,hned upeču.Máte plno dobrých receptů,jen já moc na to sladké nejsem:-(,peču kvůli návštěvám.V rodině jsme hlavně masožravci a také máme rádi slané koláče.Dnes jsem zrovna jeden dělala se zeleninou a brynzou.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Vc'era som upiekla tento kolac'. Prima rychly recept

    OdpovedaťOdstrániť
  3. tak som vcera vecer piekla...mnamka velka :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. bol výborný už sa zjedol dala som mandarínky

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem, veľmi ma teši že vám chutilo, mandarinky super voľba :)

      Odstrániť
  5. Je fakt dory,len jednu maličku chybu ma ide kus tazko dole krkom :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zdá sa mi veľmi fajn tento koláčik. Chcem ho zajtra urobiť. Pripomína mi taký jablčník, čo robievam (miesto tvarohu sú strúhané jabká). Škoda, že nie sú práve čerstvé broskyne, ale snáď sa dajú použiť kompótové, ak ich nechám dobre stiecť zo šťavy. :-) Vďaka a želám pekný víkend

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano, určite sú vhodné aj zavárané broskyne, nech sa koláčik vydarí a chutí :)

      Odstrániť
  7. Vcera som tento uzasny kolacik upiekla, do plnky som pridala zavarane marhule aj jahody, len sa tak po nom zaprasilo...dakujem za receptik

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Fantastický koláč, len namiesto van.esencie som dala 1/2 balíka vanilkového pudingu.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.