UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 8. apríla 2016

Linecký tvarohový koláč s malinovým džemom



Úžasný koláč s krehulinkým cestom, šťavnatou a osviežujúcou tvarohovo-malinovou plnkou. Je jednoduchý ale chuťovo naozaj luxusný.
Mala som doma výborný domáci farmársky tvaroh a tak som rozmýšľala, akú dobrotu z neho pripraviť. Kedže minule som piekla podobný koláč, len s trocha odlišnou tvarohovou plnkou, ktorá by sa dala použiť aj u tohoto koláča (pre recept kliknite TU) a veľmi nám chutil, tak som sa rozhodla že ho trocha okrášlim džemom a pripravím ho. Trocha som upravila pomer cesta a koláčik bol naozaj vynikajúci, ak vás zaujal určite si ho upečte, odporúčam.




Cesto:




250 g polohrubej múky


100 g práškový cukor

125 g Hery alebo masla 

1 vajce

1/2 balička prášku do pečiva

1 vanilkový cukor



Tvarohová plnka:




500 g 
hrudkového jemného tvarohu 

250 g  mäkkého tvarohu vo vaničke

100 g práškového cukru

1 žĺtok

1 lyžica citrónovej šťavy


džem - najlepšie domáci, redší, ak ho máte hustejší stačí rozriediť trochou vody



Všetko okrem džemu spolu zmiešame.




Postup:




1.
Z uvedených surovín na cesto spracujeme cesto. Tortovú formu o veľkosti 26 cm, vymastíme a vysypeme múkou.


2.
Cesto rukou rovnomerne roztlačíme na dno tortovej formy a ťaháme ho hore po okraj asi na výšku 3 cm. Hrúbka cesta by mala byť cca 0,4 cm.

3.
Na cesto rozotrieme tvarohovú plnku a okraj cesta prstom jemne zatlačíme zarovno s plnkou, aby to bolo krajšie


4.
Na tvarohovú plnku si dáme džem, akýmkoľvek spôsobom, či už takto ako ja kde som si do sáčku dala džem a naťahala pásiky, ktoré potom špáradlom preťahujeme do strán, alebo môžte dať lyžičkou kôpky a špáradlom urobiť nejakú peknú štruktúru.




5.
Koláč vložíme do vyhriatej rúry a pečieme pri 180°C asi 45 minút.


6.
Po upečení a vychladnutí môžme posypať práškovým cukrom.






13 komentárov:

  1. Ten kolác vyzera bozsky a presne takuto kombinaciu milujem.... urcite vyskusam .... mimochodom tvoje recepty su pre mna velkou inspiraciou.....zdraví Martina

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem Martina, tak to ma veľmi teší, nech sa vydarí :)

      Odstrániť
  2. kolacik vyzera velmi dobre,vyskusam .








    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tiež vyskúšam zajtra :-D Dúfam, že sa mi podarí a neprihorí mi cesto 3:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dnes som piekla tento kolacik je dobry

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Koláčik ma lákal hneď ako som ho tu videla, robila som ho v nedeľu ku kávičke a je výborný, nepresladený...určite ho urobim opäť a samozrejme vyskúšam aj iné recepty z Vášho blogu! Ďakujem za skvelé inšpirácie... Andrea

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Vyzkoušela jsem a je naprosto bezkonkurenční, místo marmelády jsem dala borůvky a jen se po něm zaprášilo. Mockrát děkuji za recept.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Vypadá úžasně. Určitě ho vyzkouším. Děkuji za recept. Hana K.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Dnes som koláčik upiekla a môžem ho len a len odporučiť.Je úžasný a každý z rodiny si ho pochvaľoval, takže u nás veľká spokojnosť 👌💗😊

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Dobry den, muze se kolac dat normalne do kolacove formy? :)

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.