UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

piatok 29. mája 2015

Krehký makový koláč s tvarohovým pudingom



Veľmi jemný, krehký a šťavnatý koláč, ktorý sa rozplýva na jazyku. Na druhý deň je rovnako úžasný ako po upečení, dokonca je aj o trocha lepší. Piekla som ho prvýkrát a poviem vám, neskutočná dobrota, hneď sa zaradil medzi moje TOP zákusky.



cesto:



250 g  polohrubej múky
100 g práškový cukor
125 g Hery alebo masla
1 vajce
1/2  prášku do pečiva
vanilková esencia alebo 1 vanilkový cukor



maková plnka:



250 g mletého maku
100 g kryštálový cukor
2 lyžice džemu
1 lyžica medu
1 lyžica maslo
150 ml mlieka



tvarohová plnka:


250 g hrudkového tvarohu
1 kyslá smotana 16% ( 200 ml)
100 g práškového cukru
3 vajcia
1 lyžica citrónovej šťavy
1 vanilkový puding- prášok



postup:



1.

Z uvedených surovín vypracujeme cesto. 
Cesto dáme na vymastený a múkou posypaný plech. 
Rukou alebo malým silikónovým valčekom si cesto rovnomerne roztlačíme na celý plech až po okraje. 

2.
Pripravíme si makovú plnku. 
Do mlieka dáme cukor, maslo, džem, med, za stáleho miešania privedieme k varu, odstavíme, pridáme zomletý mak, premiešame a necháme trocha prechladnúť.
3.
Lyžicou si plnku navrstvíme na cesto a rovnomerne rozotrieme, najlepšie to ide navlhčenými rukami.
4.
Pripravíme si tvarohovú plnku.
Vyšľaháme si žĺtka s cukrom, pridáme tvaroh, kyslú smotanu, citrónovú šťavu, pudingový prášok a poriadne premiešame. Do toho pridáme vyšľahané bielky a jemne premiešame. 
Takto pripravenú plnku nalejeme na makovú plnku a dáme piecť.
5.
Pečieme pri teplote 180°C asi 35-40 minút.
Rozmer plechu 35 x 26cm.

Po upečení a vychladnutí koláč posypeme práškovým cukrom.


10 komentárov:

  1. Ďakujem za receptík koláčik je výborny včera som piekla :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ja ďakujem za komentár, som veľmi rada že vám zákusok chutil :)

      Odstrániť
  2. Prosim Vas aku velkost ma ten plech ? Dakujem

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veľkosť použitého plechu je napísaná na konci receptu.

      Odstrániť
  3. práve dopečený a musím povedat že výborný.....máte velmi inšpirujúce recepty. už som vyskušala aj orechovo-jablkový a tiež fantastický.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dnes som piekla tento koláčik.Je prudko jedlý....Ďakujem za receptík :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Koláčik som dnes piekla a je výborný. Do makovej plnky som pridala levanduľu a maliny. Oplatí sa vyskúšať .)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Výborný koláč. Len sa po ňom zaprášilo.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Dakujem za recept. Kolacik je vyborny, co sa tyka kombinacie mak-tvaroh - peciem uz len tento😊

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.