UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

nedeľa 23. novembra 2014

Linecký orechovo-jablkový zákusok



Ďalší zákusok z kategórie - rozplýva sa na jazyku. Jednoduchý, rýchly, veľmi jemný, vláčny a mäkkulinky zákusok z neskutočnou chuťou. 
Keď som ho prvýkrát ochutnala u mojej sestry, tak som bola úplne očarená, ako môže takýto nie veľmi  zaujímavý a pohľadný zákusok tak úžasne chutiť. Hneď som si vypýtala recept, aby som ho upiekla a podelila som sa ním aj s Vami. Zákusok je trvácny a preto je vhodný na vianočné alebo iné sviatočné pečenie.




1. cesto:



250 g hladkej múky

1 prášok do pečiva

150 g masla alebo margarínu

1 vajce

100 g práškového cukru

1 vanilkový cukor

džem


Múku s práškom do pečiva premiešame, pridáme maslo, vajce, práškový a vanilkový cukor. Vypracujeme cesto ktoré vyvaľkáme, dáme na vymastený a múkou posypaný plech alebo len jednoducho rukou rovnomerne roztlačíme cesto na celý plech. Na cesto natrieme džem a na džem rozotrieme pripravené 2. cesto.
Veľkosť plechu je 37 x 27 cm.



2. cesto:



200 g masla alebo margarínu

180 g práškového cukru

5 vajec

150 g zomletých orechov

1 lyžica kakaa

2 postrúhané jablká

2 lyžice strúhanky



Maslo s cukrom vymiešame, postupne pridáme žĺtky, zomleté orechy, kakao, postrúhané jablká, strúhanku a nakoniec zľahka primiešame tuhý sneh ušľahaný z bielkov. 



Cesto zarovnáme a dáme piecť pri teplote 180 °C asi 35-40 minút.



Počas pečenia sa vrchné cesto trocha nafúkne a po upečení spadne, je to normálne lebo tam nieje múka aby ste sa nezľakli že sa Vám niečo nepodarilo. 

Povrch koláča je po upečení veľmi jemný, čiže musí poriadne vychladnúť a až potom naň natrieme džem a polejeme čokoládou.



čokoládová poleva:




100 g čokolády na varenie alebo horkej čokolády

25 g cery

1 kávovú lyžičku oleja


Čokoládovú polevu si pripravíme rozpustením čokolády, tuku a oleja nad parou alebo na veľmi jemnom plameni.


Ak nechcete poliať koláč touto klasickou polevou a chcete niečo jemnejšie, veľmi sa na to hodí aj čokoládová poleva ganache, ktorej recept nájdete TU 
.

6 komentárov:

  1. tento koláčik je naozaj výborný. mám ho už vyskúšaný a chystám sa na dalsie recepty od Vás. velmi som si oblubila Váš blog a dufam,že nás novými receptami potešíte aj v novom roku. pekné vianoce :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem za nádherný komentár, ďakujem za krásne slová, ktoré si veľmi vážim, utvrdzujú ma v tom že môj blog má zmysel a recepty ktoré pridávam sú pre niekoho inšpiráciou, vďaka ešte raz, urobili ste mi obrovskú radosť, taktiež Vám prajem krásne a pokojné vianočné sviatky <3

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak tento koláčik je fantastický. Ďakujem krásne za recept a práve som dopiekla ďalší ;-) nádherný blog. Klobúk dole. Verím, že aj ostatne koláčiky budú tak chutiť ;-)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ďakujem za krásny komentár a povzbudivé slová, veľmi si to vážim <3

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dakujem za recept určite vyskúšam.Prajem krásne sviatky.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. vianočné pečivo sa už minulo a tak tento krásny a určite aj veľmi chutný koláčik vyskúšam

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.