UPOZORNENIE


Žiadam návštevníkov môjho blogu, aby nekopírovali a nešírili zkopírovaný obsah blogu bez môjho vedomia a súhlasu za účelom ďalšieho verejného publikovania Všetky príspevky - texty a fotografie - sú výlučne mojim duševným vlastníctvom a sú chránené v zmysle autorského zákona č.618/2003 Z.z.ZÁKON o autorskom práve a právach súvisiacich s autorským právom (autorský zákon). Ak si ale chcete recept alebo blog zazdieľať na svoje sociálne siete, hneď pod každým receptom sú ikonky na zdieľanie.

Za pochopenie ďakujem.

sobota 4. októbra 2014

Jednoduchý tvarohový koláč s ovocím




Šťavnatý, osviežujúci a zároveň veľmi jemný koláč, ktorý sa rozplýva na jazyku.
Ovocie môžte použiť hocijaké napríklad jahody, čerešne, višne, slivky alebo čo máte po ruke, môže byť aj zavárané. 
Ja som mala čerstvo nazbierané maliny, tak som ich použila aj keď sa mi zdalo že som ich dala trocha veľa, stačilo menej ale čo už, keď maliny sú moja srdcová záležitosť.




cesto:



1/2 kg polohrubej múky

200g práškový cukor

1 Heru alebo maslo (250g)

2 vajcia

1 prášok do pečiva

vanilková esencia alebo 1 vanilkový cukor


Z uvedených surovín spracujeme cesto. 

Cesto si rozdelíme na polovicu. Jednu polovicu si dáme na vymastený a múkou posypaný plech. Rozmer plechu 37 x 27 cm. 

Rukou rovnomerne roztlačíme 1 polovicu cesta na celý plech až po okraje, ktoré mierne zvýšime, aby nám plnka zbytočne nestekala a na cesto rozotrieme tvarohovú plnku.

Druhú polovicu cesta si dáme do mrazničky aspoň na pol hodinu, aby sa nám dobré strúhalo na tvarohovú plnku.



tvarohová plnka:



2 mäkké tvarohy čiže 500 g

3 lyžice práškového cukru

1 vajce

1 a pol dl mlieka

0,5 dl oleja

1 vanilkový puding - prášok

vanilková esencia alebo 1 vanilkový cukor



Všetko spolu vymiešame a dáme na cesto.

Na tvarohovú plnku poukladáme ovocie a pocukrujeme ho trocha práškovým cukrom.



Takto pripravený koláč dáme predpiecť na 150°C asi na 10 minút.

Po 10 minútach koláč vyberieme a rovnomerne nastrúhame hrubým strúhadlom druhú polovicu cesta, ktoré sme mali v mrazničke.



Dáme znova piecť na 170°C asi na 35-40 minút.

Po upečení koláč posypeme práškovým cukrom.






8 komentárov:

  1. Ovocie sa da pouzit aj mrazene? Ci nepusti stavu a nepokazi kolac :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Už 2x som ho robila a vždy mal úspech :-) určite bude patriť medzi moje topky.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Vynikajúci koláčik :) Už som ho niekoľkokrát robila. Mam veľmi rada Vaše recepty, sú fantastické :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Je super �� svieži, mňam. Len sa tak zaprášilo...ostal iba prázdny plech��

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tento kolacik je fantasticky..už som ho piekla niekolkokrat a vždy mal uspech...

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Veľmi nám koláčik chutil. Už pečiem druhýkrát.

    OdpovedaťOdstrániť

Ďakujem za všetky komentáre, robia mi veľkú radosť. Komentáre sú moderované, čiže objavia sa až trocha neskôr.